Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ordu

Valilikler

T.C. Altınordu Kaymakamlığı
T.C. Altınordu Kaymakamlığı
T.C. Altınordu Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ALTINORDU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Görseller İlanlar
  • İLETİŞİM
°C
16
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • ALTINORDU
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Görseller
    • İlanlar
  • İLETİŞİM

Tütün ve Kontrol Kurulu

 
DÜNYA TÜTÜNSÜZ GÜNÜ
 
 
         Dünyada ve ülkemizde 1987 yılından beri 31 Mayıs tarihi Dünya Tütünsüz Günü olarak kutlanmakta ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından belirlenen tema çerçevesinde aktiviteler gerçekleştirilmektedir. Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2011 yılı Dünya Tütünsüz Günü teması olarak “Tütün Kontrol Çerçeve Sözleşmesi” belirlenmiştir.
          Tütünle mücadelede ilk uluslararası anlaşma olan “Tütün Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi” 21 Mayıs 2003 tarihinde Dünya Sağlık Örgütünün 56. Dünya Sağlık Asamblesinde kabul edilmiştir. 28 Nisan 2004 tarihinde ülkemiz adına Sağlık Bakanımız tarafından imzalanmış olan sözleşme 25 Kasım 2004’de TBMM’de onaylanmıştır. Tütün Kontrol Çerçeve Sözleşmesi dünyanın en önde gelen tütün kontrol aracıdır ve halk sağlığının korunması ve gelişmesinde önemli bir başarı sağlamıştır. Yürürlüğe girdiği tarihten 2011 yılına kadar 170’den fazla taraf ülkeyle Birleşmiş Milletler tarihinin en hızlı ve en yaygın şekilde benimsenen antlaşması olmuştur. Bu antlaşma; herkesin en yüksek standartlarda sağlık hakkı olduğunu kanıtlamış ve bilimsel altyapıya ek olarak tütün kontrol çalışmalarına yasal boyut kazandırmıştır.


İLÇE TÜTÜN VE KONTROL KURULU MEVZUATI

4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun hükümlerinin İlçemizde yasaya uygun olarak işleyişini sağlamak, uygulamada çıkabilecek ek olan sorunları çözmek ve gerektiğinde yaptırım uygulamak için amacıyla Altınordu İlçesi'nde İlçe Tütün ve Kontrol Kurulu kurulmuş olup; iş ve işlemlerini 7/11/1996 tarih ve 4207 sayılı " Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun " doğrultusunda yürütmektedir.


4207 SAYILI YASAYA GÖRE SORUMLULUKLARIMIZ
BİNANIZDA VE ARACINIZDA SİGARA İÇİLMESİNİ ÖNLEYİN
     Yasa kapsamına giren alanların amiri ya da işletme sorumlusu iseniz, buralarda tütün ürünleri kullanımının önlenmesinde siz de yasal olarak sorumlusunuz.
SİGARASIZ YAŞAMA HAZIRLANMAK
      19 Temmuz 2009 tarihinden itibaren kafe, bar ve restoran gibi işletmelerde de yürürlüğe giren 4207 sayılı yasayı uygulamak için neler yapılmalı?
     Tütün ürünlerinin içilemeyeceği yerlerde, ilgili yasal düzenleme ve buna uymamanın cezai sonuçlarını belirten uyarıları, (Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) tarafından belirlenmiş usullere göre hazırlanan) herkes tarafından görülebilir yerlere asın.
      Çalışanlarınızı, müşterilerinizi, ziyaretçilerinizi, üyelerinizi ve yolcularınızı (taksiler dahil olmak üzere toplu taşıma aracının şoförü iseniz), yasalar uyarınca binanızda ve aracınızda tütün ürünlerini tüketemeyecekleri konusunda uyarın.
     Varsa, binanızda daha önceden oluşturulmuş sigara içme odalarını kaldırın.
     Kül tablalarını kaldırın.
     Çalışanlarınıza yasayı ve sorumluluklarını öğretin.
NEREYE BAŞVURABİLİRİM?
4207 sayılı “Tütün ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun” ihlali durumunda şikayetlerinizi,
          Kolluk kuvvetlerine (polis 155, jandarma 156)
          Zabıtaya (153)
           Dumansız Hava Sahası İrtibat Merkezlerine
          ALO SABİM 184’e iletebilirsiniz.
 
SIKÇA SORULAN SORULAR
 
1. Kanuna göre tütün ürünlerinin tüketilemeyeceği kapalı alanlar nerelerdir? 
a. Kahvehane, kafeterya, birahane, nargile içilen mekânlar, dernek ve vakıflara ait lokaller gibi eğlence hizmeti verilen işletmeler ve lokantalar dâhil kamu ve özel hukuk kişilerine ait tüm binaların kapalı alanları
b. Taksi hizmeti verenler dâhil olmak üzere karayolu, demiryolu, denizyolu ve havayolu toplu taşıma araçları
c. Özel eğitim ve öğretim kurumları dâhil olmak üzere ilk ve orta öğrenim kurumları ile okul öncesi eğitim kurumlarının, dershanelerin, kültür ve sosyal hizmet binalarının kapalı alanları ile birlikte açık alanları
d. Apartmanın merdivenleri veya asansörü gibi, kapalı ortak kullanım alanları

2. Yasa öncelikle hangi alanlarda uygulanıyor? 
19 Temmuz 2009 tarihinden itibaren Kanun tüm hükümleriyle yürürlüğe girmiş olup artık ikamete mahsus konutlar hariç kamu ve özel hukuk kişilerine ait tüm binaların kapalı alanlarında tütün ve tütün ürünü tüketilememektedir. 
3. Eskiden kapalı alanlarda oluşturulmuş olan sigara odalarına ne olacak? 
Sigara odaları kullanılmamaktadır.
4. Çalışanlar iş yerlerinin balkonlarında ya da yangın merdivenlerinde sigara içebilirler mi? 
Hayır. Çalışma ortamlarının yangın merdivenlerinde, balkonlarında, merdiven boşluklarında ya da iki binayı birbirine bağlayan koridorlarında sigara ve tütün ürünleri kullanılamaz.                                                                    
5. Sigara yasağına uymayanlardan elde edilen ceza gelirleri nereye yönleniyor? 
Bu Kanun çerçevesinde uygulanan ceza gelirleri Maliye Bakanlığına dolayısıyla Hazineye yönlendirilmektedir.
6. Kişiye kapalı alanda tütün ve tütün mamulleri içtiği için ceza kesildiğinde para cezası nereye ödeniyor?
Cezanın yazıldığı anda peşin ödeme yapıldığı takdirde 1/4 (dörtte biri oranında) indirim uygulanarak kişinin ikametgâhının bağlı olduğu vergi dairelerine yapılır.
7. Yasal uyarı yazıları ile sağlık uyarılarını asmak zorunlu mudur? 
Evet. Kanunda belirtilen yerlere yasal uyarı yazıları ile sağlık uyarılarını asmayanlar, mahallî mülkî amir tarafından 1120 TL (2009 mali yılı için) idarî para cezası ile cezalandırılır.
Sorumlu birimlerce usulüne uygun olarak tanzim edilen tutanak ve/veya olay raporu,
Varsa ihbarda bulunan şikâyetçinin veya diğer kişilerin beyanlarını içeren tutanak,
İspata yarayan görsel dokümanlar.
8. İşyerimin önünde üzeri tente ile kapatılmış ama yanları açık alan kapalı alan mıdır?
Hayır, burası açık alandır. Kapalı alan olabilmesi için sadece üzerinin kapalı olması gerekmez, yan yüzeylerinin de yarısından fazlasının kapalı olması gerekir.
9. Otellerde sigara içilen odalar olabilir mi? 
Evet olabilir.
Bu Kanuna göre, otelcilik hizmeti verilen işletmelerde, tütün ürünleri tüketen müşterilerin konaklamasına tahsis edilmiş odalar oluşturulabilir. Ancak bu odalarda standartlara uygun havalandırma tertibatı bulunacak ve tahsis edilen bu odaların mümkün olduğunca aynı kat, koridor gibi müstakil bölümlerde yer alması sağlanacaktır.
10. Kültür festivallerinin yapıldığı ortamlarda, sinema salonlarında tütün ürünleri satışı yapılabilir mi? 
Hayır satılamayacak. 4207 sayılı Kanuna göre, "Sağlık, eğitim ve öğretim, kültür ve spor hizmeti verilen yerlerde tütün ürünlerinin satışı yapılamaz."
11. Uyarı yazıları üzerinde vatandaşların şikâyetlerini ileteceği telefon numaraları yer alıyor mu?
Yasal uyarı levhaları üzerinde bulunan Bilgi bölümünde kamu kurum ve kuruluşlarında birim amiri tarafından yetkilendirilen görevlilerin, özel işletmelerde ise en yakın kolluk biriminin iletişim bilgileri yer almalıdır.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Bilgi Edinme
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Kurumsal e-Posta
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Saray Mahallesi Kışla Caddesi No:54 Altınordu
0452 666 3000-666 3330
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız